Elu halvim finantsotsus: 10% osalus Nike’s või 100 000 dollarit

Pixabay

Kui maailma parimaks korvpalluriks peetav LeBron James allkirjastas 2015. aastal 500 miljoni dollari väärtuses eluaegse reklaamitehingu maailma ühe kuulsaima spordibrändi Nike’ga, siis 45 aastat tagasi lasi üks korvpallur käest elu võimaluse teenida Nike edust veel kümneid kordi rohkem.

Varem Blue Ribbon Sports nime kandnud sporditoodete firma muutis 1971. aastal nime Nike’ks ning 1973. mindi toona korvpallimaailma tippu kuulunud Spencer Haywoodi jutule. Sel hetkel NBA-s Seattle SuperSonicsis pallinud 203 cm pikkune tsenter oli tolleks hetkeks juba olümpiavõitja, ABA liigas valitud kõige väärtuslikumaks mängijaks ning ka NBA-s osalenud tähtede mängul.

Nike esindajad pakkusid Haywoodile korvpallitossude reklaamimise eest kas 100 000 dollarit kohe kätte või 10% suurust osalust ettevõttes. Mängumehe agent rääkis talle augu pähe, et mees võtaks laual olnud raha, kuna vastasel juhul oleks agendil oma osa tehingust saamata jäänud.

Hiljem on Haywood nimetanud seda otsust oma karjääri kõige halvemaks, kuigi aastaid oli ta ka pahuksis narkootikumidega ning käis oma eluga ära päris sügaval augus. Tänasel päeval on Nike turuväärtus veidi üle 125 miljardi dollari, mis tähendaks, et Haywoodile pakutud 10% oleks väärt 12,5 miljardit dollarit.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga