Tallinna börsil noteeritud Ekspress Grupp (EEG1T) avaldas kolmapäevase börsipäeva hommikul 2018. aasta kolmanda kvartali ja üheksa kuu konsolideeritud auditeerimata vahearuande, kust selgus, et ärimahtu suudeti küll kasvatada, kuid kvartali vaates tuli vastu võtta kahjum.
“AS Ekspress Grupi ärimahud kasvasid nii kolmandas kvartalis kui ka üheksa kuu lõikes. Kontserni kolmanda kvartali müügitulu kasvas 4% ja ulatus 15,6 miljoni euroni ning 9 kuu müügitulu 8% ulatudes 49,6 miljoni euroni. Kontserni 9 kuu digitaalsed tulud kasvasid seejuures 25% võrreldes eelmise aasta sama perioodiga ning moodustavad 37% kogukäibest,” kirjutatakse börsiteates juhtkonna kommentaari lõigus.
Kontserni EBITDA ulatus kolmandas kvartalis 0,6 miljoni euroni ja 9 kuu arvestuses 3,0 miljoni euroni. Võrreldes varasema perioodiga langes EBITDA kolmandas kvartalis 1,1 miljoni euri võrra ja 9 kuu võrdluses 2,2 miljoni euri võrra. “Kasumlikkusele avaldas positiivset mõju digitaalsete tulude kiire kasv, kuid vähendas oodatust nõrgem tulemus trükiteenuste segmendis, mitmete sisendhindade kasv ja Ajakirjade Kirjastuse tegevuse reorganiseerimisega seotud ühekordsed kulud.”
Tuues juurde ka perioodi puhaskasumi numbri, siis sellel real olid väga suured kukkumised. Kolme kuu lõikes näitas ettevõte 387 000 euro suurust kahjumit, kui mullu oli samal perioodil suudetud toota 813 000 eurot kasumit. Tänavuse aasta senise üheksa kuu lõikes on teenitud 266 000 eurot kasumit, kui mullu samal perioodil oli see number 2,4 miljonit eurot.
Jätkame börsiteates avaldatud juhtkonna kommentaaridega: “Kontsern keskendub ka edaspidi digitaalsete tulude kasvule. Olukorras, kus trükimeedia tiraažid on seisakus või languses, ei suuda digitulude kasv siiski langust täiel määral kompenseerida. Tarbijate meediatarbimise harjumused on muutumas ja järjest rohkem tarbijaid otsustab digitaalse sisu kasuks, kuid paljud lugejad ei ole siiski veel harjunud digitaalse sisu eest maksma. Kontsern teeb selles valdkonnas järjepidevaid pingutusi tõstmaks digitellijate arvu, kuna näeme selles olulist kasvuvõimalust. Oleme teinud lugejatele kättesaadavaks ka mitmeid uusi formaate, mis lisavad meie digitaalsetele toodetele uusi väljundeid, sh sisu kuulamine kõnesüntesaatori abil ja erinevad podcastide formaadid, millest tuntuim on “Mehed ei nuta” nimeline spordisaade.
Kolmandas kvartalis käivitus täies mahus kontserni kinnisvaraportaali Kinnisvara24.ee turundus- ja müügitegevus. Portaali esimesi aktiivseid tegevuskuid võib lugeda edukaks: septembri lõpu seisuga oleme jõudnud nii kuulutuste arvu kui külastatavuse osas samale tasemele turu suuruselt teise portaaliga City24.ee. Kinnisvara24.ee kuulutuste arv oli septembri lõpus ligikaudu 21 tuhat, mis on ca 82% turu teisel positsioonil oleva portaali mahust.
Kolmandas kvartalis toimusid elamusturunduse ärivaldkonnas mitmed olulised üritused, neist suurim Leedus, Kaunases aset leidnud enam kui 25 000 osalejaga meelelahutusüritus. Ürituste ja tegevuste korraldamine on valdkond, mida soovime arendada ka edaspidi, sest see eristub traditsioonilisest lähenemisest ja omab kasumlikke sünergiavõimalusi grupi muude tegevusvaldkondadega.
Leedus oleme koostöös riigi ja teiste partneritega algatanud võitluse libauudiste vastu (demaskuok.lt). See algatus on pälvinud positiivset vastukaja ja toetust nii kohalikul kui ka Euroopa Liidu tasemel. Lätis oleme algatanud teema naised vanglas Kletka/Kratinš, mis on tänaseks saanud rohkem kui 200 000 lugejat. Lätis on riigi suurim uudisteportaal Delfi saavutanud positsiooni, kus riigi olulisemaid teledebatte viidi läbi just Delfi keskkonnas Läti parima uuriva ajakirjaniku Janis Dombursi poolt.
Kontserni trükikoda on tulenevalt langevatest tiraažidest tugeva hinnasurve all, mis on toonud oodatust suurema languse segmendi kasumlikkuses. Täiendavalt mõjutavad tulemust kasvanud sisendhinnad sh peamiselt tööjõu-, elektri- ja paberikulu.
Vaatamata ärimahtude suurenemisele on kontserni kasumlikkus surve all, seda eeskätt tulenevalt tihenevast konkurentsiolukorrast meedia ja trükiteenuste segmendis. Juhtkond pöörab järgmistel perioodidel tähelepanu ja otsib täiendavaid võimalusi kasumlikkuse parandamiseks ning efektiivsuse tõstmiseks.”
Ekspress Grupi (EEG1T) aktsia tegi nende uudiste peale kolmapäeva hommikul läbi suure kukkumise, kui eilse sulgemishinna pealt langeti hetkega 1 euro peale. Lõunaks suutis aktsia hind veidi kosuda ning uudise kirjutamise hetkel oli see 1,08 eurot, mis tähendas eilse sulgemishinnaga võrreldes 10,74-protsendilist langust.
Viimati sai Ekspress Grupi aktsiaid börsilt nii odavalt 2014. aastal, mil väärtpaber kauples 1-1,1 euro kandis, käies korduvalt ka alla 1 euro piiri. Alates 2015. aastast on aktsia hind peamiselt kõikunud 1,2 ning 1,4 euro vahemikus.