Positiivsed uudised Tallinna Kaubamajalt: kasvasid nii müügitulu kui kasum

Siim Semiskar

Neljapäevase börsipäeva lõpetuseks avaldas Tallinna Kaubamaja Grupp (TKM1T) ettevõtte kolmanda kvartali ja tänavuse üheksa kuu koondaruande, kus näidati mullusega võrreldes edasiminekut nii müügitulus kui kasumis.

Tallinna Kaubamaja Grupi 2018. aasta kolmanda kvartali konsolideeritud auditeerimata müügitulu oli 167,1 miljonit eurot, ületades sellega aasta varasemat müügitulu 3,9%. Üheksa kuu müügitulu oli 501,6 miljonit eurot, kasvades võrreldes 2017. aasta esimese üheksa kuu tulemusega, mil müügitulu oli 476,2 miljonit eurot, 5,3%, seisis börsiteates.

Grupi 2018. aasta kolmanda kvartali konsolideeritud auditeerimata puhaskasum oli 9,9 miljonit eurot, mis on 3,5% enam, kui eelmise aasta võrreldava perioodi kasum. Grupi 2018. aasta üheksa kuu puhaskasum oli 18,9 miljonit eurot, mis on 5,6% eelmise aasta sama perioodi kasumist parem näitaja.

Maksueelne kasum oli esimesel üheksal kuul 25,2 miljonit eurot, kasvades aasta varasemaga võrreldes 3,5%. Puhaskasumit mõjutas dividendimakse, millelt 2018. aasta I kvartalis arvestati tulumaksu 6,3 miljonit eurot. Aasta varem arvestati tulumaksu summas 6,4 miljonit eurot.

Kolmanda kvartali edukate numbrite põhjenduseks tõi ettevõte müügikasvu jätkumist grupi autosegmendis ning supermarketite äris. Aasta varasemast tagasihoidlikumaks jäid Kaubamajade ja jalatsisegmendi müügitulemused.

Jalatsisegmendis on müügitulu kogusummade langus tingitud ootustele mitte vastanud kaupluste sulgemisest 2017. aastal. Võrreldavad jalatsisegmendi kauplused on aga näidanud nii müügitulu kui ka efektiivsuse kasvu. Kaubamajade segmendi müügitulule on negatiivselt mõjunud Tallinna müügimajale ligipääsu raskendav liikluskorraldus ning turistide külastuste vähenemine.

Jõulisem müügitulu kasv on tulnud Grupi jaemüügisegmentide e-müügi kanalitest, mille arendus kuulub endiselt Grupi prioriteetide hulka.

Grupi tööjõukulud on üheksa kuuga kasvanud 9,0%, seejuures on Tallinna Kaubamaja Grupi keskmine palk kasvanud 6,2%. Kasvanud teenindussektori tööjõupuudus on raskendanud firma sõnul valikuid tööjõu värbamisel ning nad on kavandamas mitmeid tehnoloogilisi uuendusi, et tagada tavapäraselt kõrge teeninduskultuur.

Selverite puhul on ettevõttel kavas käesoleval aastal veelgi laiendada e-Selveri teeninduspiirkonda ning paigaldada esimene e-Selveri toidukapp, kuhu e-poe klientide tellimusi toimetada. Autokaubanduses on kavas neljandas kvartalis alustada autosegmendi laienemisega seotud ehitustegevusega Lätis ja Leedus, et rajada nii Škoda kui ka KIA uued autokeskused, mis on plaanitud avada 2019. aasta teises pooles.

Nagu alati väga põhjaliku dokumendiga välja tulnud Tallinna Kaubamaja Grupi aruandega saab tutvuda SIIN.

Tallinna Kaubamaja Grupi aktsia tegi neljapäeval koos teiste Balti börsi ettevõtetega läbi korraliku kukkumise, kui avamishinnalt 8,92 eurot kukkus aktsia 2,23% 8,76 euro peale. Päeva sees käis hind korra ära ka lausa 8,52 euro peal. Tehinguid tehti 95 ning käive oli 137 970 eurot.

Pärast aprillis välja makstud dividendi on Kaubamaja aktsia hind vaiksel tempol allapoole libisenud.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga