polar.com

Baltika mulluse aasta kahjumiks tuli kokku rohkem kui kolm miljonit eurot

-Baltika moetänav | Foto: Siim Semiskar

Baltika teatas neljapäeval ehk veebruari viimasel päeval börsi vahendusel 2018. aasta neljanda kvartali ja 12 kuu majandusaruande, millest selgus, et aasta lõpetati suure kahjumiga.

Baltika Grupp lõpetas neljanda kvartali 1,472 miljoni euro suuruse kahjumiga, mis sisaldab nõuete, eelkõige Ida-Euroopa frantsiisipartnerite nõuete allahindlust summas 1,605 miljonit eurot. Eelmise aasta võrreldava perioodi kasum oli 0,920 miljonit eurot, seisis börsiteates.

Grupi müügitulu vähenes neljandas kvartalis 5% võrreldes eelmise aasta sama perioodiga ja oli 12,281 miljonit eurot. Suurima osatähtsusega müügikanal, jaemüük, vähenes 4% ja oli 11,160 miljonit eurot. Müük vähenes enim Eestis ja Leedus, Läti tulemus oli eelmise aasta tasemel. Jätkuvalt on langustrendis formaalsete rõivaste ning meeste segmendi müük.

Äriklientide (hulgi-, frantsiisi- ja konsignatsiooniklientide) müügitulu oli neljandas kvartalis 604 000 eurot vähenedes aastatagusega võrreldes 30%. Languse peamiseks põhjuseks oli Saksamaa ja Kesk-Euroopa kaubamajade ketiga Peek&Cloppenburg teisel poolaastal toimunud koostöötingimuste muudatus, millega lõpetati Montoni kollektsiooni müük enamikes Saksamaa kaubamajades. Teiseks oluliseks müügitulu vähenemise põhjuseks oli jätkuv frantsiisimüügi vähenemine Venemaa, Valgevene ja Ukraina suunal.

Baltika Grupi e-poe Andmorefashion.com neljanda kvartali müügitulu kasvas võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 10% ja oli 472 000 eurot. Neljanda kvartali e-poe müügist 37% moodustas Monton, mille müügitulu suurenes aastatagusega võrreldes 11%.

Kvartali brutokasum oli 6,368 miljonit eurot, vähenedes eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 754 000 euro võrra (2017 4. kvartal: 7,122 miljonit eurot). Brutokasum vähenes eelkõige langenud müügi mõjul, mida võimendas eelmise aasta neljanda kvartaliga võrreldes kolm protsendipunkti võrra madalam brutokasumi marginaal (2018 4. kvartal: 51,9%). Marginaali vähenemine tulenes toodete sisseostu hindade tõusust ja suuremates müügi allahindlustest.

Ettevõtte kaheteistkümne kuu puhaskahjumiks kujunes 3,141 miljonit eurot, sisaldades ühekordset nõuete allahindluse kulu summas 1,605 miljonit eurot (eelkõige Ida-Euroopa frantsiisipartnerite nõuete allahindlus). Eelmise aasta puhaskasum oli 58 000 eurot. Negatiivse tulemuse peamiseks põhjuseks oli äriklientide ja jaemüügi müügitulu langus vastavalt ligi 2 miljoni ja 1 miljoni euro võrra ning suurenenud turustuskulud seoses Soome jaeturule sisenemisega.

Kaheteistkümne kuu kokkuvõttes vähenes Baltika müügitulu 6% ja oli 44,691 miljonit eurot. Müügitulu kasvu näitas e-pood 16%-ga, jaemüük vähenes 3% ning äriklientide müük vähenes 31%. Ettevõtte brutokasum oli 22,316 miljonit eurot, mis on 1,354 miljonit võrra vähem kui 2017. aastal.

2018. aasta brutokasumi vähenemine on põhjustatud äriklientide müügi, eelkõige Saksamaa ning Ida-Euroopa regiooni klientide müügi vähenemisest. Lisaks mõjutas aasta brutokasumit Eesti turu jaemüügi kahanemine, eriti neljanda kvartali nõrk tulemus ning meeste segmendi müügi langus. Naiste kollektsioonide brutokasum eelmise aastaga võrreldes kasvas ning enim mõjutas tulemuse paranemist Montoni naiste kollektsiooni brutokasumi suurenemine 3% võrra.

Baltika börsiteadet ja finantsaruannet saab täies mahus lugeda SIIT.

Baltika aktsia hind on pärast eelmise aasta lõpus ajalooliselt madalaimale tasemele langemist jaanuaris suutnud veidi kosuda ning neljapäeval sulgus aktsia 0,175 euro peal.

Graafik: nasdaqbaltic.com

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga