Tallinna Kaubamaja Grupp avaldas esmaspäeval, 12.oktoobril börsiteate vahendusel 2020. aasta kolmanda kvartali majandustulemused. Ettevõtte konsolideeritud auditeerimata" />
Close

ABC Supermarketsi omandamine kasvatas korralikult Tallinna Kaubamaja müügitulu

Foto: Siim Semiskar

Tallinna Kaubamaja Grupp avaldas esmaspäeval, 12.oktoobril börsiteate vahendusel 2020. aasta kolmanda kvartali majandustulemused. Ettevõtte konsolideeritud auditeerimata müügitulu oli kolmandas kvartalis 194,2 miljonit eurot, kasvades aasta varasemaga võrreldes 8,1%. Müügitulu kasvas eelkõige mais omandatud ABC Supermarkets ASi supermarketite segmenti lisandud müügitulu tõttu.

Esimese üheksa kuu müügitulu oli 540,7 miljonit eurot, kasvades võrreldes 2019. aasta esimese üheksa kuu tulemusega, mil müügitulu oli 524,6 miljonit eurot, 3,1%. Kontserni 2020. aasta kolmanda kvartali konsolideeritud auditeerimata puhaskasum oli 7,4 miljonit eurot, mis jäi ligi kolmandiku võrra alla eelmise aasta võrreldava perioodi kasumile. Kontserni 2020. aasta üheksa kuu puhaskasum oli 11,5 miljonit eurot, mis jäi alla eelmise võrreldava perioodi tulemusele samuti ligi kolmandiku. Maksueelne kasum oli esimesel üheksal kuul 17,3 miljonit eurot, kahanedes aasta varasemaga võrreldes 26,3%. Puhaskasumit mõjutas dividendimakse, millelt 2020. aasta I kvartalis arvestati tulumaksu 5,8 miljonit eurot, aasta varem arvestati tulumaksu summas 6,5 miljonit eurot.

2020. aasta viimaste kuude jaetarbimist iseloomustas üllatavalt kiire taastumine, kus Eesti jaekaubanduse (v.a mootorsõidukid ja mootorrattad) müügitulu jooksevhindades peale aprilli ja mai languskuid on näidanud väikest kasvu. Seejuures on oluliselt muutunud tarbijate käitumine. Linnasüdamete külastatavus on vähenenud liigutades tarbimise rohkem maapiirkondadesse. Kauplustes püütakse käia harvem, kuid seejuures osta korraga rohkem. Samuti eelistatakse mõistetavalt ostude sooritamiseks tihemini e-poode.

Grupi 2020. aasta kolmanda kvartali müügitulu kasvas Eesti jaekaubanduse müügitulu keskmisest kasvust kiiremini eelkõige 2020. aasta mais omandatud ABC Supermarkets ASi supermarketite segmenti lisandud müügitulu tõttu. Grupi autosegmendi ärimahud kahanesid, kuid väiksemas mahus kui autoturg üldiselt. Kõige rängemalt avaldas kriis mõju Grupi moekaupade segmentidele, kus väiksema liikumise tõttu on nõudlus langenud. Kasumile on lisaks jaekaupluste viirusetõrje vahendite kuludele avaldanud survet paljude arendustega seotud ühekordsed kulud. Tööjõukulud kasvasid kolmandas kvartalis 11,8%, seejuures kasvas töötajate arv laienemiste tõttu 9,7% ning keskmine palk 2,0%.

Vaata majandustulemusi SIIT.

scroll to top