fbpx
Close

E-poe laoteenus aitab ettevõttel kasvada

Avatar

Foto: Pexels

Alustavad ja väiksemad e-poed seisavad sageli silmitsi väljakutsega – kuhu ladustada enda tooted? Teenuseid ja digitaalseid tooteid müüvad ettevõtted selle murega enamasti tegelema ei pea, kuid tooteid müüvaid e-poode tuleb juurde aina rohkem. Mida hakata peale lao poolega? Millal jääb kelder väikeseks? Kas ehitada endale ise laopind või rentida? Kui suurt rolli mängib siin kõiges müüdav toode?

Küsimused, mida iga e-pood peaks endalt küsima

E-kaubanduses tegeleval ettevõttel on enne lao ja logistika planeerimist vaja selgeks teha need asjaolud:

  • Kas praegune olukord on rahuldav? – Kui e-pood tegelebki vaid nišitoodete müügiga, näiteks eritellimusel mööbel, võib hetkel kasutusel olev variant ettevõtjale sobida. 
  • Kas on plaan laieneda või toodete mahtu kasvatada? – E-poe kasv nõuab suuremat arvu tooteid ja kaubaartikleid. See omakorda nõuab rohkem ruumi- ja ajaressurssi.
  • Kas müüdavad tooted nõuavad eritingimusi? – Paljud tooted võivad kuumale ja külmale olla äärmiselt tundlikud. Kergelt purunevad kaubad nõuavad transportimisel ja käsitlemisel erilist ettevaatlikust ning professionaalsust.
  • Kas e-poel on vaja pealadu või vaheladu? Või mõlemat?
  • Millised on e-poe pakutavad tarneviisid?

Laoteenus jäta professionaalidele

E-kaubanduse tihedas konkurentsis on mõistlikum valdkonnad nagu, logistika, IT ja laoteenused jätta kogenud professionaalide hooleks.

Laoteenus ei ole ainult laopinna rent – tegu võib olla täisteenust pakkuva lahendusega. Lisaks laopinnale vajab kaup vastuvõtmist, väljastamist, komplekteerimist, pakendamist, kontrollimist ning erinevatesse süsteemidesse sisestamist. 

Keerukamate kaubaartiklite puhul tuleb täita erinevaid nõudeid pakendamisele ning hoiustamisele. 

Samuti on kaup lõpuks vaja kuidagi ka kliendini toimetada.

Eelised laoteenuste sisseostmisel

Alustavatel ja väiksematel e-poodidel võib tekkida küsimus, et miks ma ei võiks ise enda ladu püsti panna ja seda poolt ise hallata? Siin on mõned punktid, miks eelistada laoteenuse pakkujate pakette:

  • Sul on võimalik keskenduda vaid enda e-poe strateegiatele ja arendustele.
  • Enda ladu nõuab püsikulusid, nagu rent, tööjõukulu, tarkvara litsentsid jne. Laoteenuse pakkuja võtab need kulud enda hallata ning klient tasub vastavalt koostöö mahule kuupõhist või tükipõhist tasu.
  • Transport – korrektselt käsitletud tooted ja pakid laos on vaja kuidagi ka klientideni toimetada. Lõpptarbija võib asuda Tallinnas, Eesti, Euroopas või kus iganes maailmas – oleneb kui suured on e-poe ambitsioonid. See aga omakorda tähendab, et lisaks laole on vajalik kiire ja usaldusväärne transport.
    Mitmed laoteenuste pakkujad pakuvad transpordivõimalust enda põhipakettides. Kui mitte enda kaudu, siis on enamikel koostöö ja lepingutega enamike tuntud Eesti e-kaubanduse pakiautomaadi ja kullerteenuse pakkujatega nagu näiteks Omniva, DPD ja Itella.
  • IT arendused – e-poe omanikul jaguneb see pool kaheks: esiteks e-poe enda arendustegevused, näiteks veebileht, serverid, tellimuste haldussüsteem jne.
    Teiseks logistikat puudutav osa. Ladustamise puhul tekib kindlasti vajadus laotarkvara püsti panekuks, integreerimine erinevate e-poe osade nagu sissetuleva tellimuse haldus, kliendipäringud ning vahelaoteenuse puhul integrratsioonid ka koostööpartnerite süsteemidega.
    Laoteenuse sisseostmisel sina e-kauplejana nende keerukate protsessidega tegelema ei pea.

Lisateenuste osakaal e-kaubanduses kasvab

Koroonapiirangute periood muutis vaieldamatult paljud tarbijad nõudlikumaks – pakki soovitakse üha kiiremini kätte saada ning pakisaaja soovib veelgi vähem kättesaamise protsessiga vaeva näha.

See on ka üks põhjustest, miks Eesti keskmine e-poes ostu sooritanud klient eelistab kohaletoimetamiseks pakiautomaati – tegu on kõige vähem tülika tarneviisiga, kus ei pea kindlal kellaajal kullerit kodus või tööl ootama ning mis on ostleja jaoks ka kõige soodsam.

Jaekaebanduse, eriti rõivaste ja jalanõude puhul on tähtis roll tagastustel. Selleks, et enda e-poodi kasvatada, tähendab, et selles valdkonnas tegutsevatel ettevõtetel tuleb toote ümber vahetamine või tagastamine võimalikuks muuta, mida nõuab tegelikult ka Eesti seadus. Vastasel juhul tähendab see enda kliendi konkurendile kaotamist, kellel selline protsess võib juba ideaalselt toimida. 

Tagastused ja ümbervahetused mõjutavad otseselt ka lao poolt. Need protsessid, mis toimivad laologistikas saatmisele, ei pruugi enam samamoodi tagastustel toimida.

Lõpetuseks võib julgelt väita, et e-poe toimimisel on suur roll tema edulool ja mainel. Nende saavutamiseks on aga oluline hoida kõik e-poe protsessid sujuvalt toimivad. 

Ka ladustamise puhul eelista kogenud professionaale, kes hoiavad enda protsesse kaasaegsena ning on oma kogemusega sulle abiks.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Kommenteeri
scroll to top