MinuRaha | Miks pank oma kliendi tehingutesse sekkub?

Pixabay

Viimasel ajal on sagenenud tarbijate pöördumised Finantsinspektsiooni seoses pankade hoolsusmeetmete rakendamisega. Näiteks on Finantsinspektsioonilt uuritud, kas pangal on õigus nõuda täiendavaid selgitusi ja töölepingut, et tuvastada arvelduskontole pandud sularaha algset päritolu, ja kui klient seda ei esita, kas pank võib piirata tema arvelduskonto kasutamisõigust.

Toome siinkohal veel mõned näited. Pank nõuab tarbijalt täiendavaid selgitusi maksetehingus kasutatud rahaliste vahendite päritolu kohta ja palub esitada selle päritolu tõendavad andmed ja/või dokumendid, põhjendades seda seadusest tuleneva kohustusega koguda täiendavat teavet, kui silma torkavad ebatavaliselt suured summad ja/või ebatavalised tehingumustrid. Või pank ütleb kliendiga sõlmitud arvelduskonto lepingu üles ning viimasel tekib rida küsimusi: millisel juhul on pangal õigus leping üles öelda, kuidas peaks pank oma otsust põhjendama ja kas kliendile tuleks anda võimalus uute hoolsusmeetmetega seotud regulatsioonide täitmiseks.

Loe edasi SIIT.

Mis on MinuRaha?

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga