10 000 eurot tundub sümboolse ja maagilise numbrina – vaid üks euro vähem ja number on neljakohaline, aga lisa juurde kasvõi 20 000 ja kokku tuleb ikka viiekohaline number.
Suurusjärgu mõttes näib viiekohaline arv palju suurem kui neljakohaline number, kuigi vahe võib tegelikult olla numbriliselt väike.
Samamoodi on autode läbisõiduga. Alla 100 000 kilomeetrise läbisõiduga autot võib lugeda pigem madala või mõõduka läbisõiduga autoks. Enamike uute sõiduautode garantii ulatub kuni 150 000 kilomeetrini.
Seega on alla viiekohalise odomeetrinäiduga sõiduauto enamasti tootjagarantiiga auto.
Neid kahte kasutatud autosid iseloomustavat tahku kombineerides küsiks: kui väikese läbisõiduga auto saab kuni 10 000 euro eest?
Hind ja läbisõit alla 10 000
Kui internetis veidi ringi vaadata ja kasutada otsingus fraasi odavate autode müük, saab pilt kohe selgemaks. Esiteks saab selgeks, et alla 10 000 euro eest võib leida isegi pea paarkümmend tuhat kilomeetrit alla 100 000 jääva läbisõiduga auto. Konkreetsel juhul on tegemist 2018. aastal Škoda väljalastud linnaminiga Citigo.
See on ideaalne auto algajale autojuhile linnas liiklemiseks.
Kolmesilindriline üheliitrise mahuga bensiinimootor, mis annab välja 60 hobujõudu, on paras liiklusvahend sõidutamaks üht-kaht inimest. Teoreetiliselt võib lühikeseks otsaks mahutada autosse ka viis inimest, aga pikemaajaliseks ja kaugemaks sõiduks jääb autos ruumi ja mootoris jõudu ilmselgelt napiks.
Keskmise kütusekulu number on rõõmustavalt madal – kõigest 4,2 liitrit saja kilomeetri kohta. Igati soodne auto osta ja ka käigus hoida. Kindel jah! mõnele noorele juhile esimese sõidukogemuse omandamiseks. Kõigest neli aastat vana, töökindel, säästlik ja turvaline.
Lisaks mitte üleliia särtsakas, mistõttu pole emal-isal vaja hirmu tunda, et äsja juhiload saanud järeltulija oma sõiduvahendiga öösiti mõne kaubanduskeskuse parklas kamraadidega asfaldile “sõõrikuid” joonistab või paneb kiirendusvõistlustel autonina teistega joonele.
Vahepealsed valikud
100 000 läbisõidu lähedale pakutakse alla 10 000 eurose maksumusega autosid juba oluliselt suuremas valikus. Enamasti on need väike- või väiksema keskklassi autod, nii diisel- kui bensiinimootoriga mudelid.
Väljalaskeaasta jääb neil tavaliselt 2014. – 2017. aasta vahele ja enamjaolt on need autod manuaalkastiga eksemplarid. Lisavarustus on keskmisel tasemel – ei midagi üleliigselt luksuslikku, samas ei ole ka millestki karjuvalt puudu. Hea harju keskmine valik. Mõistlikud sõiduvahendid noorele kuni kahe lapsega perele või siis vanemale paarile, kelle sõidud suvilasse või maakoju saab sellise autoga mugavalt ära teha.
Pakkumisel on kõigi Euroopa levinumate autotootjate mudeleid alates Volkswagenist ja Opelist kuni Fordi, Citroëni ja Peugeotini. Sekka mudeleid Aasia autotootjate valikust alustades Kiast ja Hyundaist kuni Toyotani.
Tuleb teha mööndusi
Ahtamaks muutub valik siis, kui on vajadus veidi suurema auto, näiteks mahtuniversaali või linnamaasturi järele või kui on kindel soov leida endale automaatkäigukastiga auto.
Sellisel juhul tuleb teha järeleandmisi kas masina väljalaskeaasta või siis läbisõidu osas. Enamasti paraku mõlemas, sest on igati loogiline, et vanema auto läbisõit on üldjuhul suurem.
Samuti polnud automaatkäigukast kümmekond aastat tagasi sellisel määral domineeriv nagu ta on täna ja automaatkastiga mudelid olid käsikäiguvahetusega mudelitega võrreldes ka oluliselt kallimad.
Teisalt olid toona automaatse käiguvahetusega mudelid nii kõrgema põhi- kui lisavarustusega.
Ühel või teisel juhul jääb mahukama sõitjateruumi või automaatkastiga mudelite puhul alla 10 000 eurose hinnasildiga autode odomeetrinäit 200 000 kilomeetri kanti ning vanus 8-10 aasta vahele.