polar.com

Eesti jaekaubandusettevõtted said veebruaris üle poole miljardi euro müügitulu

Pixabay

Statistikaameti andmetel suurenes jaekaubandusettevõtete müügitulu 2019. aasta veebruaris eelmise aasta veebruariga võrreldes püsivhindades 5%.

2019. aasta veebruaris oli jaekaubandusettevõtete müügitulu 527,5 miljonit eurot.

Tööstuskaupade kaupluste müügitulu suurenes 2018. aasta veebruariga võrreldes 6%. Müügitulu suurenes viiel ja vähenes ühel tegevusalal. Ühel tegevusalal jäi müük eelmise aasta tasemele.

Enim suurenes müügitulu tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes, kus müük kasvas aastaga 13%. Müügitulu suurenes ka majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes (kasv 10%), muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (nn kaubamajad) (kasv 9%), muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ning nende lisaseadmete, raamatute, sporditarvete, mängude, mänguasjade jm (kasv 6%) ning kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüük) (kasv 6%), kirjutab Statistikaamet pressiteates.

Müügitulu vähenes eelmise aasta veebruariga võrreldes posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes. Apteekides ja kosmeetikatarvete kaupluses jäi müügitulu eelmise aasta veebruariga samale tasemele.

Toidukaupade kaupluste müügitulu suurenes eelmise aasta veebruariga võrreldes 3% ning mootorikütuse jaemüügiga tegelevate ettevõtete müügitulu 8%.

Võrreldes jaanuariga vähenes veebruaris jaekaubandusettevõtete müügitulu 6%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal suurenes aga müügitulu eelmise kuuga võrreldes 1%.

Vaata graafikut SIIT.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga