fbpx
Close

Eesti esimene cashback

Avatar

Foto: Unsplash

Internetikaubandus on tõusuteel ja miski ei suuda sellele vastu seista. 2,5 triljoni US dollari suurune turg kasvas 2020. aasta jooksul 18.4%, ületades 4 triljoni US dollari piiri aastas. See on natukene rohkem kui 316 Eesti 2020. aasta riigieelarvet ühes aastas. Sellise summa eest osteti kaupa interneti vahendusel ühe aasta jooksul.

Ostmine pole kunagi nii mugav olnud, kuid ettevõtted pingutavad, et leida uusi viise ostjate elu kergendamiseks ning sellest tööst on sündinud Eesti esimene cashback ettevõte, nimega Cashback24. Üsna paljulubav sissejuhatus, kuid kas ja kui palju see teenus raha säästa aitab, vaatame allpool lähemalt.

Mis on cashback?

Lühidalt, on cashback ostmisega raha teenimine – veebipoed maksavad sulle raha (päris raha, mitte vouchereid või e-poe krediiti), et sa nende kodulehel shoppaksid. Suuremas plaanis on tegu innovatiivse lähenemisega klientide n-ö leidmiseks, kus hoitakse raha kokku reklaamide, agentuuride tasude, meedia pinna rentimise, jmt. pealt ning jagatakse see sama raha oma klientide vahel laiali.

Veebipood ei kaota selle käigus midagi, vaid saab umbes sama arvu kliente kes sellest kõigest võidavad. Mitte ainult ei suurenda cashback teenus klientide rahulolu selle veebipoega, vaid suureneb ka usaldus antud ettevõtte ja tema brändide osas.

Summad on harilikult protsentuaalselt arvutatud (enamus juhtudel üle paari protsendi, vähemalt), kuid erinevad veebilehed pakuvad ka summaarset cashbacki, kus on fikseeritud summa iga ostu pealt.

Kui arvestada, et keskmine cashback protsent on 2-5% vahel, siis 4% juures säästaks ostja €50 ostu puhul umbes €2. See teeb tavalise 300-eurose kuu väljamineku puhul €12 eurost kokkuhoidu. Aasta lõikes on see €144 eurot. Oletame, et päris nii palju tagasi ei saa, siis isegi €75 eurot aastas niisama kokku hoida pole sugugi halb.

Teenused, poed ja cashback partnerlus

Cashback teenust saab kasutada nii traditsioonilistes veebipoodides (riided, ilu tooted, jalanõud, ine.), kui ka transpordi-, majutuse, elektroonika ja veebiteenuste veebipoodides. Selleks peavad nad olema Cashback24 parnterid ning olema nende veebilehel välja toodud. Sealt edasi tuleb vaid cashback teenuse abil veebilehel ringi sirvida ja oma järgmise lemmikpluusi või puhkuse reisi eest raha tagasi teenida.

Kuidas raha kontole tuleb?

Kuna cashback teenuse kasutamiseks tuleb epoodidesse Cashback24 veebilehe kaudu suunduda, siis käib tegelikult raha saamine läbi Cashback24 konto. See tähendab, et tagasi saadud summad laekuvad esmalt selle konto saldosse, kust raha siis meelepärasesse kontosse edasi suunatakse.

Nende veebilehe järgi laekub iga tagasimakse orienteeruvalt 30 päeva jooksul, mis on üsna tavaline – näiteks enamus välismaa cashback teenuseid pakkuvad pangad maksavad raha kord aastas.

Mis veebipoed sellest saavad?

Lisaks reklaamikampaaniate loomise ja planeerimise pealt kokku hoidmisele, saavad veebipoed uue kliendikanali, premeerides ostu puhul osalise raha hüvitusega. Ühesõnaga, nad saavad uusi kliente ja läbimüüki.

Teisest küljest suureneb nende kodulehe külastatavus, mis tähendab paremat orgaanilist positsiooni Google’s jt. otsingumootorites. See on veebilehtede järjekord, kui sisestame Google otsinguribale „riidepood“ või „reisipakkumised“. Parema positsiooni saavutamine võib tähendada väga suurt käibelisa.

Lõppsõna

Igal juhul paistab olevat tegemist tasuta lisavõimalusena tarbijal iga ostu pealt natukene raha tagasi saada – kas või järgmise päeva kohvi ja lõuna jagu. Veebipoed saavad seevastu oma suuremat usaldusväärsust klientide hankimisel rakendada.

Cashback võimalus pole maailma mõistes väga noor toode (esimene cashback krediitkaart loodi aastal 1986), siis Eesti puhul on tegemist ainulaadse teenusega. Võib ennustada, et cashback teenus saab veebikaubanduse lahutamatuks osaks, sest ostlejad ei ole valmis juba loodud mugavustest niisama kergelt loobuma.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Kommenteeri
scroll to top