Eestis on pangad igapäevaelu lihtsustamiseks teinud järjepidevalt tööd selle nimel, et inimesed saaksid rahaasju ajada lihtsalt ja mugavalt. Nüüdseks on pank oma maksekaartide ja mobiilirakendustega iga eestimaalase taskus ning digitaalne asjaajamine on kirjutatud klientide DNAsse. Võib isegi öelda, et ühe panga piires on makselahendused nii head, et nad on klientidele peaaegu nähtamatud – kuid kliendid hakkavad muretsema niipea, kui maksja ja saaja asuvad eri pankades.
Tarbijal, aga ka ettevõtjal võib peast läbi käia mõte, et kas makse ikka jõuab piisavalt kiiresti kohale või kas ta saab internetist osta, kui ta ei saa tasuda pangalingi kaudu otse arvelduskontolt, vaid peab veebikaupluses käsitsi oma pangakaardi andmed sisestama. Lähiajal saavad sellised mõtted peast pühitud, sest pangandus on muutumas avatumaks ja ülekanded ühest pangast teise peaks hakkama toimuma vaid loetud sekundite jooksul.
Tehnoloogia areng laseb makseteenused pangast lahti siduda
Tehnoloogia kiire areng viimase kümne aasta vältel tõi Euroopa makseteenuste turule uusi makselahendusi, mis olid mugavad, ent reguleerimata ja seetõttu tarbijate jaoks riskantsemad. Tarbijate kaitseks oli vaja õigusraamistikku kaasajastada.
Loe edasi SIIT.