Uue auto valimisel võivad paljud konfiguratsioonivalikud segadust tekitada. Erinevus sama mudeli eri tüüpi varustuste vahel on mõõdetav isegi mitte sadades, vaid tuhandetes eurodes. Kuidas teha kindlaks, mis on väärtuslik lisand ja mis on lihtsalt raha raiskamine? Loeme ja saame teada!
1) Teilt eeldatakse, et teate, millist autot soovite
Enne mudeli valimist ja konfiguratsiooniprotsessi alustamist vastake vaid ühele lihtsale küsimusele: “Mida ma oma autolt tahan?”. Pere ja laste transportimiseks? Minna sõitma kruusateedele? Linnakeskkonnas liikuda? Tööks või hobideks vajaliku kauba transportimiseks? Suurepärase sportautosõidu kogemuse saamiseks? Valige üks tähtsam otstarve ja seejärel vajaduse korral sekundaarsed eesmärgid. Olge realistlik ja mõelge auto kasutamisele mõeldes, kas eesmärgid sobivad teie igapäevaeluga (mitte unistustega).
2) Lugege tähelepanelikult
Me teame, et tehnilise teabe lugemine erineb Twitteri ajajoone lugemisest. See, et veenduda, et Te pole loetust valesti aru saanud, nõuab keskendumist, sügavuti mõtlemist ja mõnikord isegi Google’ist uurimist. Auto on aga piisavalt kulukas ost, et olla kannatlik ja töötada läbi teave igat tüüpi varustuse eeliste kohta. Kahetsete, kui maksate tarbetute auto funktsioonide eest rohkem ainult seetõttu, et olite enne auto ostmist uurimiseks liiga laisk.
3) Valige oma tase
Tase on peaaegu iga auto põhikonfiguratsiooni alus. See hõlmab laia valikut varustust alates esteetilistest elementidest, näit. kupee kaunistusmaterjalid, kuni funktsionaalsete aspektideni, näit. turvavarustus. Tavaliselt sisaldab iga järgmine tase kõiki põhitaseme varustuselemente, samuti täiendavaid lisasid ja eksklusiivseid materjale. Iga taseme elemendid võivad erinevatel autodel väga suuresti erineda.
Näiteks Suzuki S-Crossi esimese ja teise varustustaseme erinevuseks on poleeritud pinnakettad, LED-esitäistuled, automaatne esitulede juhtimine, vihmasensor, ALL GRIP sõidurežiim, siseviimistlusmaterjalid ja valik nutikaid turvavarustuse funktsioone. Suzuki S-Crossi peetakse sageli suurepärase põhivarustusega autoks, kuid kui soovite, et Teil oleks nahkkupee kaunistusega auto ja täiendavad ohutusfunktsioonid, näiteks kahe anduriga piduriabi, pimeala jälgimine, sõidurajalt kõrvalekaldumise hoiatussüsteem, liiklusmärkide tuvastamine jne, oleks Suzuki S-Crossi ostmisel mõistlik valida teine või GLX varustustase.
4) Mootori valimine
Mootor on auto valimisel tavaliselt järgmine oluline samm. Mootori õige valik auto varustuse ja sõiduvajaduste jaoks võib olla täiusliku autokomplekti valimisel edu võti. Mootor määrab, kas sõit on meeldiv ja kas kütuse- (või elektri-)kulu on optimaalne. Tavaliselt on nii, et mida väiksem on mootori maht, seda väiksem on kütusekulu. Väikesed mootorid sobivad eriti hästi linnas sõitmiseks väikesel kiirusel, samas on raskem suurema kiirusega teisest autost mööda sõita. Suuremad mootorid on võimsamad, mis ilmneb eriti pikematel teelõikudel kiiremini sõites. Samal ajal tarbivad sisepõlemismootorid tavaliselt rohkem kütust ja jätavad väiksema saastava heite jalajälje.
Erinevad mootorid on varustatud erineva silindrite arvuga. Väiksema silindrite arvuga ehk neljaga varustatud mootorid on kergemad ja tarbivad vähem kütust. Sarnaselt mootori mahule on nii, et mida rohkem silindreid, seda suurem on võimsus ja seda suurem on kütusekulu. Kokkuvõttes on soovitatav valida suurem mootori maht ja silindrite arv, kui plaanite sõita kiiremini, läbida pikemaid vahemaid või transportida koormaid.
Auto konfiguratsiooni valimisel võite kaaluda V-tüüpi mootoreid. V-tüüpi mootor ühendab endas mootori kerguse väiksema arvu silindritega, mille töömaht on iseloomulik suuremale arvule silindritele. Tavaliselt kasutatakse seda nii eksklusiivsetes sedaanides kui ka sportlikes tarbesõidukites. V-tüüpi mootor on hea valik neile, kes soovivad nautida dünaamilist sõitu … ja neile, kes saavad seda endale lubada.
Valik manuaal- ja automaatkäigukasti vahel on vaid maitse küsimus. Pange uue auto ostmisel tähele, et üldiselt on müüt, et automaatkäigukastiga varustatud autod tarbivad rohkem kütust, vale, seetõttu on ühe või teise variandi valimisel vähem objektiivseid põhjuseid. Automaatkäigukastiga varustatud autot on parem juhtida, kuid need konfiguratsioonid on enamikul juhtudel kallimad. Näiteks uuel Citroën CS3 Aircrossil on automaatkäigukast ainult teisel koostetasandil. Kui aga autoga sõidetakse tavaliselt linnas, kus see peatub ja liigub siis tavaliselt edasi, on automaatkäigukast kasulik lisa. Manuaalkäigukasti kasutamine nõuab rohkem oskusi, kuid nii mootor kui ka selle remont on odavamad.
Uute autode seas on populaarsed hübriidmootorid ja elektriautod. Erinevate mootorite eeliste ja puuduste selgitamiseks oleks vaja veel ühte artiklit. Kui soovite osta hübriid- või elektriautot, soovitame kaaluda nii vastava auto spetsifikatsioone kui ka ostu ja selle sobivust Teie enda vajadustele.
5) Must, valge või värviline?
Loomulikult sõltub kere värvi valik Teie maitsest. Siiski on paar asja, mida saab enne värvi valimist kaaluda. Ohutustestide kohaselt on valge kõige ohutum värv, kuna see on igas ilmastikuolukorras kaugelt kõige paremini nähtav. Heledad ja erksad värvid on teiste „ohutute“ värvide hulgas, nende hulgas kollane ja oranž. Tumedaid värve, nagu must, tumesinine, hall ja roheline, peetakse omakorda vähem ohutuks. Heledate värvide eeliseks on ka asjaolu, et need kuumenevad päikese käes vähem ja on keskkonna taustal paremini nähtavad. Veelgi enam, ühte neist värvidest valides võite olla kindel, et märkate oma autot parkimiskohas kiiremini.