Podcast “Kinnisvarajutud” võtab luubi alla Eesti kinnisvaraturu ning üritab erinevad teemad sügavuti lahti võtta. Eesmärk on rääkida kinnisvarast kui varaklassist (väike)investori vaatenurgast ning olla valdkonnast huvitatutele abimeheks ja meelelahutuseks.
Saatejuhid on mikroinvestor ja kinnisvarahuviline Siim Semiskar ja kinnisvaramaakler ning 1Estate Kinnisvara juhatuse liige Algis Liblik.
Kuulajad saavad kaasa rääkida, küsimusi küsida või saate kohta tagasisidet anda Facebooki grupis Kinnisvarajutud.
Toeta meie tegemisi Patreonis: https://www.patreon.com/kinnisvarajutud
NB! Toetajatele pakume kuulamiseks boonusepisoode ja muud lisamaterjali.
OSA #26
“Kinnisvarajutud” podcasti 26. osas naaseme uuesti külaliste formaadi juurde ning räägime ühest Eesti idufirmast, mis on võtnud eesmärgiks ühtlustada ja korda teha Eesti ja paljude teiste riikide üüriäri. Räägime ettevõttest Rendin, keda esindab saates kaasasutaja Maiko Saluorg.
Kui Algis on maaklerina kümneid ja kümneid kordi Rendini teenust kasutanud, siis “dinosaurus” Siim pole nii kaugele veel jõudnud. Saates räägime, miks nii investorid kui ka üürilevõtjad võiksid Rendini teenuses enda jaoks lisaväärtust ning täiendavat garantiid näha.
Vastatud saavad muuhulgas need küsimused:
* Mis probleemi Rendin täna kinnisvarasektoris lahendab?
* Kust tekkis mõte sellise teenusega turule tulla?
* Miks peaks üürikorteri omanik sõlmima oma üürilepingu läbi Rendin platvormi?
* Kui mõni Kinnisvarajuttude kuulaja soovib hakata teie teenust kasutama, mis oleks esimesed sammud?
* Teie platvormi kaudu saab hetkel sõlmida ainult tähtajatuid lepinguid. Miks nii?
* Kas teie poolt pakutav kindlustus katab ka lemmikloomade poolt tekitatud kahju või peaks ikkagi üürnikul eraldi lemmiklooma kindlustus tehtud olema?
* Kui palju Rendin teenust praeguseks Eestis kasutatakse?
* Miks Sa arvad, miks see number just selline (nii väike/nii suur) on?
* Olete väga palju rõhku pannud oma äpi arendamisele, aga näiteks mina maaklerina eelistan selliseid asju teha arvuti taga. Täna veebiliides veel nii hea ei ole – kas see jääbki nii või plaanite ka selle osa järele aidata?
* Praegune Rendin.co veebiliides on natuke vilets – sisselogimine raskendatud näiteks Safariga, kasutamine ka natuke ebamugav. Kas ja millal ka veebiliidese natuke paremini kasutatavamaks teete? Kõike äppi kaudu teha on natuke ebamugav. Lisaks, kas ja millal on lootust ka kv.ee ja city24.ee liideste osas?
* Kuidas kiirelt (ühe-kahe lausega) üürnikule selgitada, mis on Rendin ja miks seda eelistada tasub?
* Saan oma esimese üürikorteri kohe-kohe arendajalt kätte ning olen ammu mõelnud, kas saan Rendin teenuseid kasutada. Kuna korter on ostetud eluasemelaenuga ja kasutatud on ka Kredexi käendust, siis pean esialgu (kuni Kredexi käenduse summa ulatuses on pangale laenu tagasi makstud ehk umbes 2,5 aastat) üürimaksete tasumise ilmselt sularahas korraldama. Kas saan siiski Rendin platvormi kasutada lepingu sõlmimiseks? Ja kas on mingit olulist erinevust, kas sõlmida leping seejuures eraisikuna või peaksin seda tegema ettevõtte alt?
* Kuna Rendin tõenäoliselt kogub andmeid selle kohta, siis oleks huvitav teada, kui suure protsendiga neist, kes annavad positiivse taustakontrolli tulemuse, tekivad hiljem siiski makseraskused jm probleemid?
* Ma olen see skeptik (üürileandja). Kui ma küsin üürnikult 500-800 eurot tagatisraha ja ta suudab seda ühes osas maksta, lisaks maksta veel üürimakse ette, siis minu jaoks see näitab, et isik on suutnud ka raha kõrvale panna ja ei ela palgapäevast palgapäevani. Miks ma peaks üürnikule pakkuma võimalust tagatisrahata üürida?
* Millest erineb Rendini taustakontroll n-ö omaniku poolt tehtud kontrollist? Eeldan, et kasutatakse avalike andmeid ka credit infot jms?
* Kas taustakontroll hõlmab ka kohtulahendite registrit? Või krediidiinfos on juba kohtulahendid ära näidatud?
* Kuidas on üles ehitatud teie ärimudel? Minu arust, kui keskmine üürihind on oletame 400 eurot ja teie saate 10 eurot kuus, siis mitu korterit teil vaja vormistada et saada X summa, mis kataks ära põhikulud? Kui palju kliente teil vaja on, et saavutada tasuvuspunkt? Miks teie teenus praegu nii odav on?