USA aktsiainvestorite hulgas populaarne strateegia “Dogs of the Dow” on ekspertide hinnangul aktuaalne ka tänavusel aastal, kui soovitakse ilma suuremat vaeva nägemata osa oma kapitalist aktsiaturule viia.
“Dogs of the Dow” on üks laiemalt levinud strateegiaid kõrge dividendimääraga aktsiatesse investeerimisel. Selle järgi võetakse jaanuaris ette Dow Jones’i indeks ning valitakse sealt välja 10 kõige suurema dividendimääraga väärtpaberit. Aktsiaid hoitakse aasta aega, kuni järgmise jaanuarini, mil korrastatakse portfell ümber.
Strateegia levis kulutulena 1990-ndate alguses, kuna tema ajaloolised näitajad olid head ning see oli elegantselt lihtne meetod investeerimiseks. Tehingud võis teha kõigest ühe päevaga ära ning ettevõtete analüüsi peale ei pidanud aega kulutama.
Kõige kõrgema dividendimääraga aktsiad valiti indeksist välja seetõttu, et need olid viimase aastaga tõenäoliselt hinnas järgi andnud, mis viis nende dividendimäära ka üles. Kuna Dow Jones’i indeksis on vaid 30 ettevõtet, mis on kõik USA ühed suurimad, siis selle strateegia eelduseks on, et suurkorporatsioonide aktsiad alati pärast nõrkusehetki tõusevad.
Sellel strateegial usutakse aga olevat ka kaks põhimõttelist viga. Esiteks, jälgitakse absoluutset dividendimäära mitte relatiivset. See tähendab, et konkreetne dividendimäär võib ühe aktsia puhul tõepoolest tähendada madalamat hinda, kuid teise aktsia puhul ei pruugi see üldse mitte nii olla.
Teiseks, “Dogs of the Dow” strateegia ei võta arvesse seda, et ettevõte võib olla nii suurte probleemide ees, et nad hakkavad oma dividende kärpima. Heaks näiteks aastast 2017 on selle kohta General Electric, kes finantsraskuste tõttu piiras dividende ja kaotas oma turuväärtusest kohe sisuliselt poole.
Neid kahte viga annab vältida, kui esiteks, võrrelda iga aktsia dividendimäära selle sama väärtpaberi eelmiste aastate näitajatega ning teiseks, seada endale mõningad kriteeriumid, mis eemaldaksid valimist ettevõtted, kes võiksid olla lähedal dividendide kärpimisele.
Aasta 2017 polnud “Dogs of the Dow” strateegia jaoks kõige edukam, kuna võrreldes kogu Dow Jones’i indeksiga näidati madalamat tootlust. Kui kogu indeks kasvatas investorite kapitali 25%, siis kõnealune strateegia piirdus 19-protsendilise kasvuga.
Varem, koguni kuuel aastal seitsmest, oli “Dogs of the Dow” süsteem kogu Dow Jones’i indeksit aastatulemustes aga edestanud.
Kes tahab analüüsida tänavuse “Dogs of the Dow” strateegia valimisse kuuluvaid ettevõtteid, siis need on: Verizon (dividendimäär 4,5%), IBM (3,9%), Pfizer (3,8%), ExxonMobil (3,7%), Chevron (3,5%), Merck (3,4%), Coca-Cola (3,2%), Cisco Systems (3%), Procter & Gamble (3%) ja General Electric (2,8%).